zaterdag 16 januari 2010

zo
alles neergezet
aangesloten
ingesteld
nou moet het er maar van komen
fitnessen op het balanceboard van de wii
want ik moet er weer eens aan geloven

.. nou.. moeten.. wíllen
euhh
dat ook weer niet haha
.. maar dat er wat af moet, da's een ding wat zeker is
niet vanwege een mooi figuur
maar vanwege de gezondheid

en.. ook niet onbelangrijk:
eind van het jaar staat er een verre reis op het programma
.. dan wil ik toch wel gaarne wat comfortabeler in het vliegtuigstoeltje passen!

en verder.. mja..
mijn bmi mag inderdaad wel wat omlaag


ik heb wel eens zitten denken
vaak zitten denken
en lang
want eerder schaamde ik mij erg voor hoe ik eruit zag
i
'k heb mijzelf altijd een lelijk eendje gevonden..

mijn omvang was daar mede debet aan
maar ook hoe ik me voelde.. wie ik was
ik vond mezelf dom.. kon niets.. enz
kortom.. een negatiever zelfbeeld kon bijna niet!

inmiddels ben ik een aantal jaren verder
er is veel gebeurd in mijn leven
het heeft me beslist sterker gemaakt
en de laatste jaren ben ik tot de ontdekking gekomen dat 't allemaal wel meevalt met me

ik bèn een leuk mens
en ik kàn best wel heel veel
en ik hèb heel veel vrienden
en er zìjn legio mensen die mij aardig vinden

.. jammer toch dat ik dat nu pas ontdekt heb..
na een halve eeuw

maargoed.. het is nog niet te laat.. ook dàt heb ik ontdekt
en ik geniet met volle teugen van het nieuwe leven

en die bmi omlaag.. het maakt het leven wat aangenamer
't beweegt allemaal wat makkelijker
de gezondheidsrisico's worden wat kleiner

maar word ik nu een ander mens?
stel.. er is 20 kilo af.. ben ik dan een andere dees?
van binnen?





hmmz..
ik denk het niet
mijn karakter zal niet afvallen
dat blijft hetzelfde!

lief..leuk..aardig..eerlijk.. en een tikje ongeduldig ^_^

vroeger.. toen.. toen ik nog niet zo lekker in mijn vel zat
toen groeide mijn zelfvertrouwen met elke kilo die eraf ging
..dacht ik dat ik dan meer de moeite waard was
...dikke mensen waren niks waard..
slank.. dat was je van het
en dan was je ook populair en aardig
nu weet ik beter

ik ben dees
en ik ben leuk
... populair is geen issue meer..
maar ik ben beslist de moeite waard!

no matter what!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten