woensdag 22 december 2010

weer terug

wat een verschil
twee weken geleden lagen we in Alice Springs bij het zwembad
wachtend op de shuttlebus die ons naar het vliegveld zou brengen
het was 39 graden!
gisteren was het -11.. dat scheelt 50 graden!
ben inmiddels weer aan de kou gewend..
en ik moet zeggen dat ik de winter nog steeds leuk vind
met al die sneeuw en de schaatspret.. ook al schaats ik zelf momenteel niet

de ver-weg-vakantie was helemaal geweldig!

we zijn begonnen in Hongkong, dat is een wereld op zich
in de straat waar ons hotel zich bevond was een markt
soort albert cuyp.. maar dan op zijn hongkongs :-)
dus gewoon auto's en vrachtauto's ertussendoor
en een dubbeldekstrammetje
de mensen gaan even aan de kant
en weer terug
veel gelopen, veel gezien
wolkenkrabbers in de steigers.. van bamboe!
je werd al duizelig als je ernaar keek...
eten uitkiezen op chinese menu's
en met eetstokjes naar binnen zien te krijgen
we zijn volleerd nu :-)

daarna door naar Sydney
wat een drukte daar in de stad
veel verkeerslawaai
wel erg leuk om geweest te zijn
veel gezien, ook de geëikte dingen.. operahouse en harbour bridge
lekker gegeten, veel gelopen
na drie dagen camper opgehaald en richting blue mountains
schitterend daar!
jenolancaves bezocht.. zeer indrukwekkend

daarna te gast bij neef
wat een supervriendelijke aardige mensen!
zeer gastvrij.. hebben ons cowra en omgeving laten zien
ook daar: ogen uitgekeken
wat een schitterend land!

ik ga er niet een heel erg lang verhaal van maken
in dit blog
hier kun je een uitgebreid verslag vinden
van wat we meegemaakt hebben

rest mij om te vertellen dat we er beslist nog een keer heen gaan
ooit
er is daar nog zoveel te zien
zoveel te leren

dat zal in andere landen ook zo zijn
'k geloof dat ik besmet ben
met het reis-virus
dit was beslist niet de laatste verre reis!
:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten