zaterdag 9 oktober 2010

nul-negenhonderd

mja..
ik moest de bank bellen.. want mijn creditcard bleek bijna verlopen te zijn
met australië in het vooruitzicht leek me dat niet handig
dus telefoonnummer opgezocht
dat was een duur 0900 nummer
daar gaan we niet aan beginnen.. ben je mal!
ik tikte daarom 'vraagalex.nl' in en zocht een alternatief
dat had ik snel gevonden: een gratis 0800-nummer

bellen

"ABN_AMRO, verzekeringen" klonk het
"ik moet eigenlijk de afdeling creditcards hebben" bekende ik
"u heeft een verkeerd nummer gebeld" zei de jongen aan de andere kant van de lijn
"u moet een ander nummer bellen"
"zeker dat 0900 nummer" repliceerde ik

dat was inderdaad het juiste nummer
"maar dat kan ik niet bellen" jokte ik.. (foei!)
"mijn telefoon is daarvoor geblokkeerd.. maar u kunt mij wel doorverbinden"

dat wist ik.. dat dat kan
.. ik heb dit namelijk al vaker gedaan.. en ze kunnen je áltijd doorverbinden..
of een alternatief lokaal nummer geven
het is mij om het even
ik ga.. gewoon al uit pricipe.. NIET betalen om een vanzelfsprekende dienst te verkrijgen
zoals daar zijn: contact opnemen met mijn bank
storingen doorgeven
en noem er zelf nog maar een paar
.. dan heb ik het over bedrijven waar geen andere contactmogelijkheden zijn!
ik kan per email onmogelijk doorgeven dat mijn internet niet fuctioneert
en de bank had ik al gemaild.. het antwoord moet nog steeds komen (slechte zaak overigens)

"u moet toch dat andere nummer bellen" hield hij vol
"maar-dat-kan-ik-niet!! mijn telefoon is daarvoor geblokkeerd!!
..en eigenlijk vertel je mij: wij zijn onbereikbaar voor de klant..
want op de email welke ik gestuurd heb krijg ik ook geen antwoord!"

stilte

"dan belt u toch via iemand anders zijn telefoon" zei deze klantvriendelijke jongeman

*ploef*

"nee nou wordt-ie mooi!" riep ik
"ik ga toch niet via iemand anders zijn telefoon een duur nummer bellen om MIJN bankzaken te regelen!?"

en toen schoot me ineens iets te binnen.. :-)
"wat is je naam?"
"ik ga u heus wel doorverbinden hoor.."
"wat is je naam?"
gemurmel
"sorry?"
duidelijke naam

"dank je.. "

"ik ga u doorverbinden"
"dankjewel"

istie nou helemaal...

gelukkig werd ik daarna wèl vriendelijk en adequaat geholpen!
maar van die broekjes.. je zou ze zó door de telefoon trekken!


enne..
ik word nog wel 'es een grote meid!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten