zondag 9 augustus 2009

katten..

ik heb twee katten
ik heb ze nu ruim een jaar
..binnenhouden het eerste jaar.. werd me geadviseerd
dan zouden het beslist binnenkatten worden
nou..
niet dus
ze mogen sinds anderhalve maand naar buiten
en het zijn dus toch echte buitenkatten
wel thuis hun behoefte doen
netjes op de bak
vrouwtje moet ook werk houden he..

.. gisteren stond de buurman van drie huizen verderop in de tuin
hij heeft recentelijk een herseninfarct gekregen
.. dus mijn eerste reactie was
hallo buurman..
hoe is het met u..

.. met mij gaat het goed.. zei hij
maar met uw kat binnenkort niet meer als die in mijn tuin blijft komen
ze jaagt mijn duiven op
die durven niet meer terug te komen
en ze zit ook bij mijn vijver
daar zitten vissen in van 400 euro per vis

wow.. dacht ik
..daarmee moet ik 3 maanden boodschappen doen..
en wat kun je met dat bedrag doen op charitatief gebied..
hij stopt het in een vissie
maargoed.. ieder zijn hobby

hij zou ook naar de politie gaan
aangifte doen
van wat weet ik niet
kat heeft nog niets gedaan..

ik heb hem voorgesteld water te gooien.. daar heeft ze een hekel aan
ga maar klaarzitten met de tuinslang zei ik
maar volgens hem had ze geen hekel aan water
ze zat immers bij de vijver?
dommmm

of eigenwijzigheid.. het is simpeler en sneller om wat gif neer te leggen
of een gebakken sponsje

toch he..
wat geeft iemand het recht om andermans dieren iets aan te doen?
als zijn duiven mijn wasgoed en tuinmeubilair onderkakken is dat natuur
als mijn kat op de loer ligt op duiven of vissen dan is dat een lastig beest dat uit de weg geruimd dient te worden..
waar ligt de verhouding?
en wat is de defenitie van een dierenliefhebber?

maargoed.. wat nu..
katten voortaan weer binnenhouden kan niet meer
en haar vertellen dat ze niet in dát tuintje mag komen werkt niet vrees ik...

.. ik kan hèm natuurlijk vragen of hij zijn duiven voortaan de andere kant op wil laten vliegen
of een duivenluiertje aan
zodat ze niet meer mijn wasgoed, ramen en tuinmeubilair onderkakken..

ik denk er wel over mijn plantenspuit (met harde en verre straal!) aan hem te geven
moet-ie daar maar mee spuiten

kan ook voorstellen om samen naar het politiebureau te gaan
kan hij aangifte doen van ehhh.. mja.. van wat?
en ik van bedreiging..



de boosdoenerin:




1 opmerking:

  1. wat een leuke foto..katten, ik kan er geen genoeg van krijgen...
    met vriendelijke groet; Walter

    BeantwoordenVerwijderen