zondag 16 januari 2011

welja...



geef je je mening in een krantje
dmv een ingezonden brief
(een e-mail tegenwoordig)
je moet dan wel naam en adres volledig vermelden
dus ja.. dat doe je dan
ik reageerde op een ingezonden brief van iemand die vond dat het tijd werd dat dhr wilders eens een keer excuus maakte
omdat hij weer es een vooroordeel de wereld in getwitterd had

als een ander dat doet.. dan moet er geschorst worden
of ontslag gegeven

wel

ik vond dat dat dan ook maar met wilders moest gebeuren
en dat had ik dus geschreven
in één lange zin

een week later

een anonieme brief in de bus
de inhoud was dusdanig krenkend en grof en beledigend dat ik die hier beslist niet neer ga zetten
er werd mij heel veel K toegewenst
en dat mijn zoon en mijn dochter maar verkracht en vermoord moesten worden
door de groep waar wilders zo op hamert

ik moest mezelf maar verhangen..
na eerst bepaalde dingen gedaan te hebben

geen afzender eronder natuurlijk
dat zou van moed getuigen
iets wat deze persoon kennelijk ontbeerde
daar zat alleen maar heel veel woede bij
(en ontspruit dat niet uit angst?)

ja
melding gedaan bij de politie
nee
niets van gehoord

bang?
nee niet meer
eerst wel heel even: hoe wist die persoon van mijn zoon en dochter?
en hoe ik eruit zag?
adres was niet zo moeilijk
mijn achternaam in combinatie met mijn woonplaats
één hit
dus da's simpel
de rest heeft hij van internet.. zoon 2 mailde het mij
en toen zag ik ook dat betreffende persoon verder niets weet

beetje gegoogled
dan heb je al snel wat meer info

nou kan ik natuurlijk een ingezonden briefje terug doen
wat een held ik het vind
om zo een briefje te sturen

geen naam
geen adres

maar och.. wat schiet ik ermee op?
ik laat het maar rusten
en ben ontzettend blij dat ikzelf niet zoveel woede in mij draag
wat moet dat lastig leven zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten