dinsdag 6 juli 2010

parkeerbeleid.. ehh parkeren met beleid :-)





toen ik een poosje terug naar Amsterdam ging moest ik eerst even langs de bibliotheek
ik had een gereserveerd boek staan, welke ik op moest halen

geen probleem

doe ik wel even met de auto.. en dan zo door naar het station


onderweg naar die laatste bestemming reed er een busje voor me

30 waar hij 50 mocht

bij elke zijstraat afremmen

en uiteindelijk geen voorrang verlenen aan een fietsster op een rotonde waar dat wèl moest

*zucht*

enfin.. als ik per trein reis parkeer mijn bolide altijd bij een supermarkt
die grenst bijna aan het station

is zelfs minder ver lopen dan de officiële spoorparkeerplaats!

dat busje moest daar echter ook zijn
bij die supermarkt

dus achter elkaar aan rijdend dat terrein op
… drukdrukdruk… toeristenseizoen hier.. dan is dat zo
echter achterin het hoekje nog twee vrije plaatsen

dat zag busje ook op het laatste moment

.. dus stoppen..in de achteruit..
niet in de gaten dat ik achter ‘m zat

gelukkig voldoende afstand gehouden
hij rijdt ‘m vooruit het rechterplekje op

en ik er direct achteraan.. op het plekje links van dat..
ook vooruit..
voor achteruit had ik niet zoveel tijd

netjes in mijn vakje
aan de ene kant busje

aan de andere kant bosje


busjesman wil uitstappen en zwaait zijn portier open


*kleng*

tegen mijn auto aan
ik stap uit en kijk hem aan

hij kijkt mij aan

“ik kan er niet uit” zegt hij
“als je netjes in het midden van je parkeervak gaat staan, dan kun je er wèl uit” zeg ik

hij kijkt nog steeds.. hij is het er niet mee eens
“nou moet ik aan de andere kant uitstappen” zegt hij

en licht verwijtend erachteraan: “je zette hem er heel snel naast!”


ik zei niets.. keek alleen maar terug

niet boos.. niet provocerend.. neutraal

en ik dacht bij mezelf: no way dat ik mijn auto in de bosjes parkeer
zodat busjesman zonder problemen kan uitstappen..

enfin

busjesman keek nog even
zag mijn onverzettelijkheid

sloot zijn portier en stapte aan de andere kant uit


yay! wat was ik trots op mijzelf!
want twee jaar geleden zou ik beslist mijn bolide verplaatst hebben..

onder het uiten van verontschuldigingen



ik word nog wel 'es een grote meid!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten